Tento reklamačný poriadok obsahuje informácie o podmienkach, rozsahu a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za dielo a služby dodané spoločnosťou DEKORS, s.r.o. so sídlom Pod papierňou 57 085 01 Bardejov, IČO: 53574125, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 41639/P.
Spoločnosť ako Zhotoviteľ pre Zákazníkov vyhotovuje a realizuje:
- Dekoratívne omietky a nátery
- Inštalácia drevených lamiel
- Maľovanie interiérov a exteriérov
- Rekonštrukcie priestorov
- Pokladanie dlažby a obkladov
- Murovacie práce
- Zatepľovanie domov
- Kamenné koberce a epoxidové podlahy
- Dizajnové obrazy
- Rekonštrukcie nehnuteľností
Uplatňovanie práv a zodpovednosti za vady služieb poskytovaných spoločnosťou DEKORS, s.r.o. so sídlom Pod papierňou 57, 085 01 Bardejov, IČO: 53574125, všetkým jej klientov sa riadi príslušnými ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov, Zákona č.513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov, ako aj Zákonom č. 250/2007 Z. z. O ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov.
Pre posúdenie toho, ktorý z týchto zákonov je nutné na priebeh reklamačného procesu aplikovať, je vždy rozhodujúci typ konkrétnej zmluvy uzatvorenej so zákazníkom (Zmluva o dielo, Zmluva o budúcej zmluve o dielo, alebo Kúpna zmluva podľa Občianskeho alebo Obchodného zákonníka). Zákon na ochranu spotrebiteľa sa však aplikuje na každú reklamáciu z obchodnej situácie, v ktorej zákazníkom bola fyzická alebo právnická osoba nakupujúca produkty a služby od spoločnosti DEKORS, s.r.o. za iným účelom ako za účelom podnikania s nimi. Spoločnosť postupuje v zmysle § 18 Zákona č. 250/2007 Z.z. v aktuálnom platnom znení.
Prevzatie diela (alebo jeho ucelenej časti) – zákazník je povinný prehliadnuť dielo bezprostredne po jeho prevzatí. Pokiaľ je zistená zjavná vada/poškodenie, vyhotoví sa záznam o vade do odovzdávajúceho a preberajúceho protokolu. Zhotoviteľ, ak je to možné, je povinný takúto vadu bezplatne opraviť ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 60 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie a v odôvodnených prípadoch do 90 dní, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu služby, prípadne miesto výkonu realizácie je vzdialené viac ako 100 km od mesta Trnava, kde zhotoviteľ pôsobí, alebo zhotoviteľ neodkladne pracuje na ďalších realizáciách. Neskoršie reklamácie zjavných vád pri preberaní, a mechanického poškodenia alebo jeho časti, už nie je možné uznať. Zákazník je povinný sa zoznámiť so záručnými podmienkami, návodmi k obsluhe a údržbe, a predmety dodania užívať riadne podľa návodu a účelu. Vlastníctvo diela prechádza na zákazníka jeho zaplatením a prevzatím.
Reklamáciu nie je možné uznať v týchto prípadoch:
- ak vznikla vada alebo poškodenie nesprávnym užívaním, v rozpore s odporúčaným používaním, alebo účelom o použití, alebo iným poškodením užívateľom – zákazníkom,
- ak vznikla vada v dôsledku nedovolených a neodborných zásahov užívateľom – zákazníkom,
- ak vznikla vada neodbornou montážou, alebo neodborným uvedením do prevádzky samotným zákazníkom po prevzatí produktu,
- ak vznikla vada pôsobením vplyvov nezávislých na zhotoviteľovi ani zákazníkovi (napr. živelné pohromy, havárie, vyššia moc),
- reklamačný poriadok sa nevzťahuje na práce a dodávky materiálu, ktoré boli objednané zákazníkom a na jeho náklady u iných dodávateľov.
- záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie spôsobené používaním. Kratšiu životnosť produktu v dôsledku bežného používania diela nie je možné považovať za vadu a nie je možné ju reklamovať.
Reklamáciu si zákazník uplatňuje u zhotoviteľa.
Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vadu diela predloží zákazník doklad o prevzatí diela (prípadne odovzdávajúci a preberajúci protokol), alebo doklad o zaplatení. Reklamácia závad môže byť vykonaná písomne, osobne, alebo mailom na info@dekors.sk. Je potrebné uviesť svoje meno, adresu, kontaktné telefónne číslo a e-mailovú adresu, prípadne číslo stavby, umiestnenie stavby, predmet reklamácie a popis reklamovanej vady, prípadne doplníte reklamovanú vadu fotodokumentáciou. Reklamovať je možné len zaplatené dielo – realizáciu, a to v plnej výške.
Oprávnenosť reklamácie posúdi zhotoviteľ, alebo jeho zodpovedný zástupca, a ak je vada uznaná ako záručná, dohodne so zákazníkom spôsob a čas odstránenia tejto V opačnom prípade informuje zákazníka písomnou formou, že vada nebola uznaná ako záručná a uvedie dôvody, ktoré k tomuto rozhodnutiu viedli. Zhotoviteľ vyhotoví reklamačný protokol a dohodne so zákazníkom písomne, osobne, alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie spôsob ďalšieho postupu.
Odstránené vady sú zákazníkovi odovzdané formou zápisu o vybavení reklamácie. Pri odovzdaní opravenej vady platia rovnaké zásady ako pri odovzdaní a prevzatí celého diela. Tzn. že zjavné vady opravy musia byť uplatnené pri odovzdaní a prevzatí diela, skryté vady je možné uplatniť v záručnej
Aktuálne znenie tohto reklamačného poriadku je zverejnené na internetovej stránke spoločnosti DEKORS, s.r.o. (www.dekors.sk).
Dĺžka a plynutie záručnej doby
Záručná doba na hlavné stavebné konštrukcie, t.j. základová doska, zvislé a vodorovné konštrukcie, železobetónové konštrukcie, stropný veniec a stužujúci veniec druhého nadzemného podlažia, krov, krytina je 24 mesiacov.
Záručná doba na vedľajšie stavebné konštrukcie t.j. výplne otvorov obvodného plášťa, (okná, vstupné dvere a garážové dvere), ventilácia, hrubé rozvody vody, elektriky a kanalizácie, hromozvod, slaboprúd, vonkajšie prípojky vody, plynu, elektriky, kanalizácie, sanitárna keramika, obklady a dlažby je 24 mesiacov.
Záručná doba na hrubé úpravy povrchu t.j. omietky, dekoratívne omietky, sadrokartón, montáž drevených lamiel, vonkajšie úpravy ako zámkové dlažby, obrubníky, ploty je 12 mesiacov.
Všetky zhotoviteľom poskytnuté záruky sa vzťahujú iba na práce a dodávky realizované zhotoviteľom, ktoré sú predmetom diela, za predpokladu, že zákazník uhradí dohodnutú cenu diela vrátane prípadných objednaných naviac prác riadne a včas.
Ak riadne uzavretá zmluva medzi zákazníkom a spoločnosťou DEKORS s.r.o. upravuje niektoré otázky reklamácií a záručných dôb odchylne od tohto reklamačného poriadku, má prednosť vždy príslušná zmluva – v ostatných otázkach neriešených príslušnou zmluvou sa uplatní tento reklamačný poriadok .
Ak nie je začiatok plynutia záručnej doby uvedený ( uzavretie inej zmluvy ako kúpna či o dielo, uzavretie zmluvy o budúcej zmluve o dielo), začína záručná doba plynúť prvého dňa nasledujúceho po dni odovzdania a prevzatia.
V prípade, ak zákazník neposkytne potrebnú súčinnosť pri odovzdaní a prevzatí diela, alebo pri odovzdaní a prevzatí objednaného materiálu alebo tovaru, spoločnosť DEKORS, s .r. o. nezodpovedá za akékoľvek vady dodaného tovaru vzniknuté po tom, čo bolo zmluvné plnenie ponúknuté v súlade s príslušnou zmluvou k riadnemu prevzatiu zákazníkovi.
Záručná doba sa končí posledným dňom dohodnutej Reklamované dielo musí byť spoločnosťou DEKORS, s .r. o. prijaté na uplatnenie reklamácie najneskôr do uplynutia posledného dňa záručnej doby.
Tento reklamačný poriadok bol riadne schválený vedením spoločnosti DEKORS, s .r. o. Pod papierňou 57 085 01 Bardejov, IČO: 53574125, registrácia: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 41639/P. Posledná revízia dňa 01.01.2023