Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

DEKORS, s.r.o. so sídlom Pod papierňou 57 085 01 Bardejov, IČO: 53574125, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 41639/P. (ďalej len „Zhotoviteľ“) je obchodnou spoločnosťou, ktorá pre klientov vyhotovuje a realizuje:

  • Dekoratívne omietky a nátery
  • Inštalácia drevených lamelov
  • Maľovanie interiérov a exteriérov
  • Rekonštrukcie priestorov
  • Pokladanie dlažby a obkladov
  • Murovacie práce
  • Zatepľovanie domov
  • Kamenné koberce a epoxidové podlahy
  • Dizajnové obrazy

Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť písomnej zmluvy o dielo uzatvorenej medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom a/alebo zmluvy uzatvorenej na základe cenovej ponuky Zhotoviteľa a záväznej objednávky Objednávateľa.


Článok 1.

Definície

    1. „Zmluva“ znamená písomnú zmluvu o dielo uzatvorenú medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom a/alebo zmluvu uzatvorenú na základe cenovej ponuky Zhotoviteľa a záväznej objednávky Objednávateľa, na základe ktorých sa Zhotoviteľ zaviazal   pre    Objednávateľa    vykonať    dielo  a Objednávateľ sa zaviazal toto dielo prevziať a zaplatiť zaň Zhotoviteľovi Cenu za dielo. Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú tieto všeobecné obchodné podmienky, Reklamačný poriadok, Špecifikácia – cenová ponuka.
    2. „Objednávateľ“ znamená fyzickú osobu – spotrebiteľa, ktorá so Zhotoviteľom uzatvorila Zmluvu, na základe ktorej si u Zhotoviteľa objednala vykonanie Diela a zaviazala sa Dielo prevziať a zaplatiť zaň Zhotoviteľovi Cenu za Dielo, ako aj právnych nástupcov tejto osoby;
    3. „Zmluvné strany“ znamená spolu Zhotoviteľa a Objednávateľa, ktorí vzájomne medzi sebou navzájom uzatvorili Zmluvu;
    4. „Dielo” znamená dielo opísané v Zmluve, ktoré je  predmetom výkonu Diela Zhotoviteľom pre Objednávateľa;
    5. „Cena“ znamená cenu za vykonanie Diela, ktorá je uvedená v Zmluve;
    6. „Termín inštalácie“ znamená presný dátum a čas začatia inštalácie Diela dohodnutý Zmluvnými stranami podľa bodu 2.3 týchto všeobecných obchodných podmienok;
    7. „VOP“ znamená tieto všeobecné obchodné podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy;
    8. „Preberací  protokol“ znamená potvrdenie o prevzatí Diela Objednávateľom od Zhotoviteľa, vrátane opisu prípadných vád, ktoré Dielo v čase odovzdania Zhotoviteľom Objednávateľovi vykazuje;
    9. „Reklamačný poriadok“ znamená Zhotoviteľom predložený alebo akýmkoľvek iným spôsobom sprístupnený a podpisom Zmluvy Objednávateľom odsúhlasený reklamačný poriadok, ktorý zabezpečuje popis postupu pri vybavovaní vád Diela po jeho prevzatí Objednávateľom v súlade s Občianskym zákonníkom ;
    10. „Občiansky zákonník“ znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

Článok 2.

Čas a miesto vykonania Diela

2.1 Zhotoviteľ je povinný Dielo vykonať v mieste a čase dohodnutom v Zmluve.

2.2 Vykonaním Diela sa rozumie najmä výroba Diela, dodanie Diela do miesta dohodnutom v Zmluve, alebo objednávke, jeho inštalácia, realizácia (osadenie).

2.3 Presný Termín realizácie Diela Zhotoviteľom u Objednávateľa bude dohodnutý medzi Zmluvnými stranami, pričom takto dojednaný (vzájomne odsúhlasený) Termín inštalácie sú Zmluvné strany povinné akceptovať a dodržať. Zmena Termínu inštalácie dohodnutého podľa predchádzajúcej vety je možné zmeniť len na základe vzájomnej dohody Zmluvných strán.

2.4 Objednávateľ je povinný Zhotoviteľovi poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na to, aby tento mohol Dielo vykonať v súlade s objednávkou, cenovou ponukou a Zmluvou. Objednávateľ je najneskôr v Termíne inštalácie Diela povinný zabezpečiť prístup Zhotoviteľa do priestorov, kde sa má Dielo vykonať, pripraviť vhodne vec a/alebo priestory alebo stavenisko tak, aby bolo možné zrealizovať Dielo a poskytnúť Zhotoviteľovi pripojenie na elektrickú energiu a vodu v rozsahu nevyhnutnom pre splnenie povinností Zhotoviteľa zo Zmluvy.

2.5 V prípade omeškania Objednávateľa s vykonaním povinností uvedených v bode 2.4 VOP, resp. akýchkoľvek iných činností na strane Objednávateľa, bez ktorých poskytnutia by Dielo nebolo možné vykonať v zmysle Zmluvy, sa o dobu omeškania Objednávateľa predlžuje doba vykonania Diela dohodnutá v Zmluve. Ak pre omeškania Objednávateľa podľa predchádzajúcej vety bude za účelom realizácie Diela nutné, aby Zhotoviteľ opätovne cestoval do miesta, kde sa má Dielo inštalovať, je Objednávateľ povinný Zhotoviteľovi uhradiť všetky náklady spojené s týmto vycestovaním, najmä ale nie výlučne cestovné výdavky a náhradu za stratu času vo výške, ktorú stanoví zhotoviteľ.

2.6 V prípade, ak si omeškanie Objednávateľa podľa prvej vety bodu 2.5 VOP bude vyžadovať uskladnenie Diela v skladových priestoroch Zhotoviteľa vznikne Zhotoviteľovi voči Objednávateľovi nárok na úhradu nákladov spojených s uskladnením Diela (skladného), a to po dobu od Termínu realizácie do dňa kedy bolo Dielo odstránené zo skladových priestorov za účelom jeho realizácie u Objednávateľa. Zmluvné strany sa dohodli na individuálnej výške skladného

2.8 Ak v súvislosti s omeškaním Objednávateľa podľa prvej vety bodu 2.5 VOP vzniknú Zhotoviteľovi okrem výdavkov vymedzených v bode 2.5 a 2.6 VOP aj iné objektívne výdavky, tieto znáša Objednávateľ v celom rozsahu, pričom nárok Zhotoviteľa na náhradu škody tým nie je dotknutý. Ak v prípade vzniku vážnej okolnosti ohrozujúcej Objednávateľa a/alebo Zhotoviteľa pri realizácii Diela, dá Objednávateľ pokyn k prerušeniu prác a Zhotoviteľ preruší vykonanie Diela podľa možností, hneď ako to bude možné vzhľadom na stav vykonaných prác, sa Zhotoviteľovi prerušuje plynutie doby vykonania Diela podľa Zmluvy. Po pominutí prekážky sa predĺži príslušná lehota plnenia záväzku o dobu prerušenia prác spojených s vykonaním Diela, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.

2.9 Do doby vykonania Diela sa nezahŕňajú prípadné dni nepriaznivého počasia, alebo dni s takými klimatickými podmienkami, ktoré sa nezlučujú s použitými technologickými postupmi pri vykonaní Diela, resp. doba po ktorú Zhotoviteľ nebude môcť vykonať Dielo z objektívnych dôvodov, ktoré nevznikli na strane Zhotoviteľa.

 

Článok 3.

Odovzdanie a prevzatie Diela

3.1 Dielo zostáva vo vlastníctve Zhotoviteľa až do úplného zaplatenia ceny za Dielo Objednávateľom v zmysle Zmluvy, a to aj v prípade, že jednotlivé časti Diela budú odovzdané Objednávateľovi postupne.

3.2 Nebezpečenstvo škody na veci, na ktorej uskutočňuje Zhotoviteľ  realizáciu, inštaláciu (osadenie) Diela/časti Diela znáša po celú dobu trvania Zmluvy Objednávateľ. Nebezpečenstvo škody na Diele resp. časti Diela znáša Zhotoviteľ až do okamihu inštalácie (osadenia) Diela/časti Diela na veci, podľa prvej vety tohto bodu, pričom od tohto momentu prechádza nebezpečenstvo škody na Diele resp. na časti Diela na Objednávateľa.

3.3 Po vykonaní Diela je Objednávateľ povinný v deň Termínu odovzdania vykonať obhliadku Diela a Dielo prevziať formou písomného Preberacieho protokolu. V prípade, ak inštalácia Diela bude trvať viac ako 1 (slovom: jeden) mesiac, Zhotoviteľ je spôsobom podľa predchádzajúcej vety oprávnený odovzdať Dielo aj po častiach vo vopred oznámenom termíne Objednávateľovi. V prípade, ak sa na vykonanom Diele resp. na odovzdávanej časti Diela budú nachádzať drobné vady a nedorobky, Objednávateľ je povinný Dielo/odovzdávanú časť Diela prevziať len v prípade, ak tieto vady a nedorobky nebudú brániť riadnemu užívaniu Diela ako celku na účel, na ktorý je Dielo určené. Všetky vady   a   nedorobky   budú   uvedené v Preberacom protokole, vrátane dohodnutých termínov   ich    odstránenia.    V    prípade,    že v Preberacom protokole nebudú uvedené žiadne vady a nedorobky, má sa za to, že Dielo resp. odovzdávaná časť Diela v čase odovzdania Diela resp. časti Diela nemala žiadne zjavné vady a nedorobky, resp. že Dielo/odovzdávaná časť Diela je v čase odovzdania Diela/časti Diela funkčné.

3.4 V prípade, ak Objednávateľ podľa bodu 3.3 VOP neprevezme Dielo alebo jeho časť v stanovenom termíne, Objednávateľ sa dostane do omeškania s prevzatím Diela a Zhotoviteľ je v takom prípade oprávnený spísať protokol, v ktorom popíše stav Diela v čase, kedy malo byť Dielo odovzdané, a Zmluvné strany budú mať za to, že Dielo bolo týmto riadne odovzdané Zhotoviteľom Objednávateľovi v stave podľa Zhotoviteľom spísaného protokolu a v čase určenom podľa 3.3 VOP, a to aj napriek tomu, že tento protokol nebol podpísaný Objednávateľom.

 

Článok 4.

Cena za Dielo a platobné podmienky

4.1 Objednávateľ je povinný uhradiť Cenu v dvoch splátkach, a to nasledovným spôsobom:

  1. a) prvá splátka vo výške najmenej 20% z celkovej Ceny (ďalej len „prvá splátka“), bude zaplatená na základe faktúry vystavenej Zhotoviteľom v deň uzavretia Zmluvy (ďalej len „zálohová faktúra“),
  2. b) druhá splátka vo výške zostatku z celkovej Ceny (ďalej len „druhá splátka“) bude zaplatená na základe faktúry vystavenej Zhotoviteľom v deň odovzdania Diela podľa bodu 3.3 VOP, resp. v prípade omeškania Objednávateľa s prevzatím Diela v deň odovzdania podľa bodu 3.4 (ďalej len „záverečná faktúra“).

4.2 Faktúry vystavené Zhotoviteľom za účelom úhrady ceny Diela, t.j. zálohová faktúra ako aj záverečná faktúra, sú splatné vo výške a v čase dohodnutom v Zmluve, inak do 7 (slovom: sedem) dní odo dňa vystavenia danej faktúry na ich zaplatenie, ak tieto VOP neustanovujú inak. Zhotoviteľ je oprávnený vystaviť a zaslať Objednávateľovi záverečnú faktúru na zaplatenie Ceny za dielo aj v prípade, ak Dielo/časť Diela nebolo protokolárne odovzdané Objednávateľovi, z dôvodu omeškania s prevzatím Diela/časti Diela na strane Objednávateľa.

4.3 V prípade, ak bude inštalácia Diela trvať dlhšie ako 1 (slovom: jeden) mesiac, je Zhotoviteľ oprávnený vystavovať čiastkové faktúry na úhradu druhej splátky,   a    to    podľa    skutočne    vykonanej a odovzdanej časti Diela podľa bodu 3.3 VOP a Objednávateľ je povinný tieto faktúry uhrádzať. Čiastkové faktúry budú Zhotoviteľom vystavované 1x (slovom : jedenkrát) mesačne na základe Preberacieho protokolu, ktorým bolo čiastočne odovzdané Dielo. Splatnosť čiastkových faktúr je 7 (slovom: sedem) dní odo dňa ich vystavenia Zhotoviteľom.

4.4 Objednávateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa na započítanie Ceny za Dielo voči akýmkoľvek záväzkom Zhotoviteľa.

4.5 Všetky prípadné ďalšie práce požadované Objednávateľom nad rámec prác a dodávok dohodnutých Zmluvou, na základe ktorých bol stanovený rozsah predmetu plnenia Zmluvy a prípadné vecné kvalitatívne zmeny v realizácii Diela, bude realizovať Zhotoviteľ pre Objednávateľa na základe vecného a cenového dodatku, ktorý bude podkladom, po vzájomnej dohode, k dodatku k Zmluve.


Článok 5.

Spôsob vykonávania Diela

5.1 Ak Zhotoviteľ zistí pri vykonávaní Diela skryté prekážky týkajúce sa miesta a/alebo veci, na ktorej sa má Dielo vykonať, a tieto prekážky znemožňujú vykonanie Diela dohodnutým spôsobom, je Zhotoviteľ povinný oznámiť to bez zbytočného odkladu Objednávateľovi a navrhnúť mu zmenu Diela. Do dosiahnutia dohody o zmene Diela je Zhotoviteľ oprávnený vykonávanie Diela prerušiť, pričom termín dokončenia Diela sa primerane predlžuje o túto dobu. Zhotoviteľ má voči Objednávateľovi nárok na úhradu všetkých nákladov spojených s prerušením vykonávania Diela, pričom nárok Zhotoviteľa na náhradu škody týmto nie je dotknutý. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady Diela, resp. za nemožnosť dokončenia Diela spôsobené vadou miesta a/alebo veci, na ktorom/ej Dielo vykonal, ak na inštalácii Diela za takých podmienok Objednávateľ písomne trval.

5.2 Zhotoviteľ použije na výkon Diela len výrobky, ktoré majú také vlastnosti, aby počas predpokladanej existencii Diela bola pri bežnej údržbe zaručená požadovaná pevnosť a stabilita, požiarna bezpečnosť, hygienické požiadavky, ochrana zdravia a životného prostredia, bezpečnosť pri užívaní.

5.3 Zhotoviteľ je povinný vykonávať Dielo v súlade s podmienkami uvedenými v týchto VOP a v Zmluve. V prípade kolízie medzi ustanoveniami Zmluvy a VOP je rozhodné znenie Zmluvy.

5.4 V prípade, ak má byť podľa Zmluvy Dielo vykonané podľa pokynov Objednávateľa, je Zhotoviteľ povinný upozorniť na prípadnú nevhodnosť pokynov Objednávateľa a na dôsledky ich vykonania. Pokiaľ Objednávateľ napriek Zhotoviteľovmu upozorneniu trvá na vykonaní pokynu, je povinný potvrdiť svoje rozhodnutie písomne. Ak nevhodné veci a/alebo pokyny prekážajú v riadnom vykonávaní Diela, je Zhotoviteľ oprávnený jeho vykonávanie v nevyhnutnom rozsahu prerušiť do doby výmeny vecí alebo zmeny pokynov Objednávateľa alebo písomného oznámenia, že Objednávateľ trvá na vykonávaní Diela s použitím odovzdaných vecí a daných pokynov. O dobu, po ktorú bolo potrebné vykonávanie Diela prerušiť, sa predlžuje lehota určená na jeho dokončenie. Zhotoviteľ má takisto voči Objednávateľovi nárok na úhradu nákladov spojených s prerušením vykonávania Diela alebo s použitím nevhodných vecí do doby, keď sa ich nevhodnosť mohla zistiť, pričom nárok Zhotoviteľa na náhradu škody, tým nie je dotknutý. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady Diela, resp. za nemožnosť dokončenia Diela spôsobené nevhodnosťou pokynu ako aj za nevhodnosť materiálu na ktorom použití Objednávateľ písomne trval.

5.5 Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Dielo vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť, vlastnými zamestnancami, príp. zamestnancami subdodávateľských právnych subjektov. Zhotoviteľ je na svoju zodpovednosť oprávnený vykonaním Diela poveriť inú osobu okrem osôb uvedených v tomto bode Zmluvy, a to aj bez súhlasu Objednávateľa v prípade, ak by takýmto poverením nedošlo k zhoršeniu vymožiteľnosti alebo zabezpečenia povinnosti vykonať Dielo pre Objednávateľa.

5.6 Zhotoviteľ nemá povinnosť viesť stavebný denník.


Článok 6.

Záruka

6.1 Zhotoviteľ Objednávateľovi poskytuje na Dielo záruku, pričom záručná doba a podmienky uplatnenia záruky sa medzi Zmluvnými stranami riadia ustanoveniami Reklamačného poriadku, ak v Zmluve, resp. v záručnom liste vydanom podľa nasledujúceho bodu VOP, neboli dojednané iné podmienky poskytnutia záruky.

6.3 Objednávateľ môže uplatniť reklamáciu v záručnej dobe v zmysle Reklamačného poriadku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.


Článok 7.

Omeškanie, Ukončenie Zmluvy

7.1 V prípade, ak sa Objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením Ceny za Dielo a /alebo s prevzatím Diela podľa bodu 3.3 VOP, je Zhotoviteľ za porušenie tejto zmluvnej povinnosti oprávnený, nie však povinný, uplatniť voči Objednávateľovi nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% z Ceny Diela za každý deň omeškania. Zhotoviteľ má v tomto prípade popri zmluvnej pokute aj nárok na náhradu škody v celom rozsahu (t.j. v celej výške vzniknutej škody) bez ohľadu na zaplatenú zmluvnú pokutu.

7.2 Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak nastane niektorá z nižšie uvedených skutočností:

  1. a) ak sa Objednávateľ dostane do omeškania s platbou svojho finančného záväzku voči Zhotoviteľovi (napr. s platbou čiastkovej faktúry alebo záverečnej faktúry), pričom v omeškaní bude po dobu dlhšiu ako 7 (slovom: sedem) dní po dni splatnosti danej faktúry;
  2. b) ak sa Objednávateľ dostane do omeškania s   prevzatím    Diela/časti    Diela,    pričom v omeškaní bude po dobu dlhšiu ako 7 (slovom: sedem) dní po dni, kedy ho Zhotoviteľ vyzval na prevzatie Diela/časti Diela;
  3. c) ak Objednávateľ podstatným spôsobom porušil Zmluvu, najmä avšak nie výlučne ak je v omeškaní s poskytnutím súčinnosti podľa bodu 2.3 VOP po dobu dlhšiu než 7 (slovom: sedem) dní po dni, od kedy ho Zhotoviteľ na následky neposkytnutia súčinnosti upozornil.

7.3 Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, a to až do času zhotovenia Diela Zhotoviteľom; Objednávateľ je však v tomto prípade povinný zaplatiť Zhotoviteľovi sumu za už vykonané práce a nahradiť Zhotoviteľovi účelne vynaložené náklady.

7.4 Ak sa Zmluvné strany v lehote 30 dní odo dňa vykonania oznámenia Zhotoviteľa podľa bodu 5.1 alebo 5.4 VOP nedohodnú na zmene spôsobu vykonania Diela, môže ktorákoľvek zo Zmluvných strán od Zmluvy odstúpiť.

7.5 Odstúpenie od Zmluvy musí byť prevedené v písomnej forme a bez zbytočného odkladu po vzniku dôvodov pre toto opatrenie. Odstúpenie od Zmluvy je účinné písomným doručením odstúpenia Objednávateľovi, pričom týmto dňom sa Zmluva zrušuje ku dňu účinnosti odstúpenia o Zmluvy.

7.6 Ukončenie Zmluvy nemá vplyv na existenciu povinností Objednávateľa uhradiť Zhotoviteľovi všetky výdavky Zhotoviteľa spojené s ukončením Zmluvy, všetky výdavky, ktoré Zhotoviteľ vynaložil v súvislosti s vykonaním Diela podľa Zmluvy, všetky finančné pohľadávky vzniknuté resp. faktúry oprávnene vystavené po dobu trvania Zmluvy, zmluvnú pokutu, na ktorej zaplatenie vznikol Zhotoviteľovi počas trvania Zmluvy nárok vrátane náhrady škody, ako aj náhrady ostatných priamych škôd, ktoré vzniknú Zhotoviteľovi v súvislosti s porušením Zmluvy Objednávateľom  a  neboli uvedené v predchádzajúcich ustanoveniach VOP. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že ukončenie Zmluvy Objednávateľa nezbavuje povinností, ktoré mu vznikli voči Zhotoviteľovi ku dňu účinnosti odstúpenia od Zmluvy uvedených v tomto bode tohto článku VOP.


Článok 8.

Doručovanie písomností

8.1 Všetky dokumenty a/alebo písomnosti, ktoré je potrebné doručovať druhej Zmluvnej strane podľa Zmluvy a/alebo VOP, sú Zmluvné strany povinné doručiť osobne, elektronicky (formou emailu) prostredníctvom pošty alebo iným obdobným spôsobom, a to na adresu Zmluvnej strany uvedenú v Zmluve, pokiaľ táto preukázateľne neoznámila druhej Zmluvnej strane iní adresu na doručovanie.

8.2 Akýkoľvek dokument a/alebo písomnosť, ak je doručovaný osobne, sa bude považovať za doručený v deň jeho fyzického doručenia, ktorý bude vyznačený na dokumente a/alebo písomnosti adresátom, ak je doručovaný prostredníctvom pošty, sa bude považovať za doručený dňom jeho fyzického doručenia, ktorý bude vyznačený na doručenke, a ak je doručovaný prostredníctvom elektronickej pošty (e-mailu) bude sa považovať za doručený dňom nasledujúcim po dni odoslania.

8.3 Dokumenty a/alebo písomnosti doručované Zmluvnej strane sa považujú za doručené aj v prípade, ak budú zaslané doporučene na adresu sídla príslušnej Zmluvnej strany uvedenú v Zmluve, zapísanú v Obchodnom registri Slovenskej republiky alebo na inú adresu príslušnej Zmluvnej strany, ktorá bola preukázateľne písomne oznámená druhej Zmluvnej strane pred odoslaním dokumentu a/alebo písomnosti, zásielka bude uložená na pošte a márne uplynie úložná lehota na prevzatie zásielky. Za deň doručenia dokumentu a/alebo písomnosti sa v takom prípade považuje posledný deň lehoty uloženia zásielky na pošte, aj keď sa zásielka odosielateľovi vráti ako nedoručená alebo nedoručiteľná.

8.4 Dokumenty a/alebo písomnosti doručované Zmluvnej strane sa považujú za doručené tiež v prípade ak dotknutá Zmluvná strana preukázateľne odmietne prevzatie zásielky doručovanej jej druhou Zmluvnou stranou.


Článok 9.

Záverečné ustanovenia

9.1 Zmluvu je možno meniť či doplňovať iba písomnými dodatkami na základe vzájomnej dohody Zmluvných strán.

9.2 Zmluva, jej výklad a otázky v nej neupravené sa riadi slovenským právom najmä Občianskym zákonníkom v platnom znení Zmluvné strany sa dohodli, že všetky prípadné spory vzniknuté v súvislosti s plnením záväzkov podľa Zmluvy budú prednostne riešiť rokovaniami alebo vzájomnou dohodou. V prípade, ak zmluvné strany nevyriešia vzájomný spor rokovaním, zmluvné strany sa dohodli, že spor bude s konečnou platnosťou rozhodnutý v súdnom konaní.

9.3 V prípade akejkoľvek kolízie medzi ustanoveniami Zmluvy a VOP je rozhodné znenie Zmluvy.

9.4 Zhotoviteľ je oprávnený meniť VOP. VOP sú platné pre konkrétnu Zmluvu v znení účinnom ku dňu uzatvorenia Zmluvy.

9.5 VOP platia po celý čas platnosti a účinnosti zmluvného vzťahu medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom založeného Zmluvou a aj po jeho skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov z neho vyplývajúcich.

9.6 Ak sa niektoré ustanovenie VOP resp. Zmluvy stane vo vymedzenom rozsahu neplatné, neúčinné resp. nevykonateľné, ostatné ustanovenia, týmto nedotknuté, zostávajú v plnom rozsahu platné, účinné resp. vykonateľné. Zhotoviteľ v takomto prípade nahradí napadnuté ustanovenie takým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré sa bude čo najmenej odlišovať od princípov dohodnutých vo VOP pri zachovaní ekonomického a právneho účelu a zmyslu napadnutého ustanovenia.